photo de profil d'un membre

Jean-philippe THEVENET

Jean-Philippe THEVENET Directeur Commercial PVI

Résumé

Coming from the rail industry I am also involved in the promotion of the electromobility for urban bus segment.

Skilled in Management, Sales and Engineering, I like to use my competences in a multi-cultural environment. I am also experienced in Urban transport and Rail, especially in LRV (tramways) business.

Generalist and focused on technical sales, I appreciate endorsing transversal responsabilities and working in close cooperation with all functions involved in a company.

Open minded and flexible I am interested by evolving in other sectors than rail and my current position confirms it.

Main Experiences :
2017 --> : Schunk Carbon Technology - Key Account Manager (International)
2016 --> 2017 : Forsee Power - Sales Manager Rail
2015 --> 2016 : Power Vehicle Innovation (PVI) - Sales Director for WATT System
2009 --> 2015 : Bombardier Transportation - Sales Manager (International)
2005 --> 2009 : VOITH TURBO - Business Manager. Rail Division
2001-- > 2005 : VOITH TURBO SCHARFENBERG GmbH & Co. Kg
Project Manager and Head of Design Department

Main Qualifications :
Business Management (MBA)
Dipl. Ing (Mechanical and Industrial Engineering)

Expériences professionnelles

Key account manager

Schunk Carbon Technology , Nanterre - CDI

De Septembre 2017 à Aujourd'hui

I am working for the business unit Transit Systems offering various current transmission solutions for rail and electric bus applications.

Sales manager rail

forsee power , Ivry-sur-seine - CDI

De Juin 2017 à Septembre 2017

FORSEE POWER specializes in the design of batteries, energy management and integration systems for
the portable and mobile equipment, electric transport and energy storage markets.

http://www.forseepower.com/en/smart-transport

I was advising Forsee Power for adressing Railway business.

Sales director watt system

PVI -POWER VEHICLE INNOVATION- , Gretz-armainvilliers - CDI

De Octobre 2015 à Décembre 2016

PVI is providing Innovative solutions for electrical mobility such as electric bus (OREOS) or trucks (C-LESS).
I am responsible for developping WATT system sales (CleanTech).
WATT system offer a range of reliable, affordable, smart, automatic and quick charging solutions for e-bus.
I am confident that our solutions will support cities for introducing an alternative to conventionnal bus.

#roulonspropre #driveclean #pvi_fr

Sales manager

BOMBARDIER TRANSPORTATION , Paris - CDI

De Janvier 2009 à Octobre 2015

I was in charge of business development for LRV business but also active for various activities for the railway business.

Ingénieur d'affaires - responsable activité rail

VOITH TURBO , Noisy-le-grand

De Janvier 2005 à Décembre 2008

Business manager, ingénieur d'affaires

Activité principale : Vente technique des Produits Rails (Turbo Transmission, pont moteur, arbre à cardan, groupes de refroidissements, réducteur) de VOITH TURBO.

Conseiller les clients sur les choix des solutions technologiques et promouvoir les avantages de ces derniers.
Négociation de contrats
Coordination technique avec la maison mère.

www.voith.fr
www.voith.com

Chef de projet

VOITH TURBO SCHARFENBERG GMBH & CO.KG, SUCCURSALE COUPLOMATIC

VOITH TURBO SCHARFENBERG GmbH & Co. Kg ; Saint-Ouen (93).
Chef de Projet et Responsable Bureau d’études

- Réalisation de systèmes d'accouplement (attelages automatiques) dans le domaine du ferroviaire.
- Négociation de contrats et suivi de projets (>3M €).
- Projets et missions internationaux (Singapour, Shanghai, Bangkok, Chili, France...).
- Principaux clients : Alstom, Bombardier, RATP, SNCF.

Détaché 2 ans dans notre maison mère en Allemagne (Salzgitter) dans le cadre d’un transfert de technologie.

Gestion d’affaires, suivi de projets négociation commerciale et technique, études des cahiers des charges.....

www.couplomatic.com

Divers

EXPERIENCES DIVERSES

• 09-2000 : VALEO. Activité Correcteurs, Hirson (02). Stage de 4ème année (6 mois).
Ingénieur Méthodes et Industrialisation.
- Mise en œuvre d’une nouvelle ligne d’assemblage automatisée..
- Montée en cadence et amélioration de sa productivité.

• 1998 : VALFOND Mécanique, Clermont-Ferrand (63). Stage de fin d’études (2.5 mois)
Technicien supérieur.
- Aménagement de postes de travail en atelier d’usinage.

• 1997 : VALET Mécanique de Précision, Montereau (77). CDD d’un mois
Manœuvre

• 1996 : FASOPLAST, Société des Plastiques du Burkina-Faso. Stage (1 mois)
Ouvrier de maintenance
- Maintenance de métiers à tisser le polypropylène.

Formations complémentaires

DESS CAAE - MBA

Université Paris 1 Pantheon Sorbonne

2003 à 2005

Gestion des Systèmes de Production

Université De Technologies

1998 à 2001

Génie Mécanique et Productique

Université Reims Champagne Ardenne

1996 à 1998

Parcours officiels

UTT – Ingénieur – Systèmes Industriels – 2001 – Gestion Systémique de Production

Compétences

Tramway
Ventes
'Bus electrique
Ferroviaire
mobilité électrique
Négociation
pantographe
Batterie
e-mobility
e-mobilité