Résumé
Coming from the rail industry I am also involved in the promotion of the electromobility for urban bus segment.
Skilled in Management, Sales and Engineering, I like to use my competences in a multi-cultural environment. I am also experienced in Urban transport and Rail, especially in LRV (tramways) business.
Generalist and focused on technical sales, I appreciate endorsing transversal responsabilities and working in close cooperation with all functions involved in a company.
Open minded and flexible I am interested by evolving in other sectors than rail and my current position confirms it.
Main Experiences :
2017 --> : Schunk Carbon Technology - Key Account Manager (International)
2016 --> 2017 : Forsee Power - Sales Manager Rail
2015 --> 2016 : Power Vehicle Innovation (PVI) - Sales Director for WATT System
2009 --> 2015 : Bombardier Transportation - Sales Manager (International)
2005 --> 2009 : VOITH TURBO - Business Manager. Rail Division
2001-- > 2005 : VOITH TURBO SCHARFENBERG GmbH & Co. Kg
Project Manager and Head of Design Department
Main Qualifications :
Business Management (MBA)
Dipl. Ing (Mechanical and Industrial Engineering)
Expériences professionnelles
Key account manager
Schunk Carbon Technology , Nanterre - CDI
De Septembre 2017 à Aujourd'hui
I am working for the business unit Transit Systems offering various current transmission solutions for rail and electric bus applications.
Sales manager rail
forsee power , Ivry-sur-seine - CDI
De Juin 2017 à Septembre 2017
FORSEE POWER specializes in the design of batteries, energy management and integration systems for
the portable and mobile equipment, electric transport and energy storage markets.
http://www.forseepower.com/en/smart-transport
I was advising Forsee Power for adressing Railway business.
Sales director watt system
PVI -POWER VEHICLE INNOVATION- , Gretz-armainvilliers - CDI
De Octobre 2015 à Décembre 2016
PVI is providing Innovative solutions for electrical mobility such as electric bus (OREOS) or trucks (C-LESS).
I am responsible for developping WATT system sales (CleanTech).
WATT system offer a range of reliable, affordable, smart, automatic and quick charging solutions for e-bus.
I am confident that our solutions will support cities for introducing an alternative to conventionnal bus.
#roulonspropre #driveclean #pvi_fr
Sales manager
BOMBARDIER TRANSPORTATION , Paris - CDI
De Janvier 2009 à Octobre 2015
I was in charge of business development for LRV business but also active for various activities for the railway business.
Ingénieur d'affaires - responsable activité rail
VOITH TURBO , Noisy-le-grand
De Janvier 2005 à Décembre 2008
Business manager, ingénieur d'affaires
Activité principale : Vente technique des Produits Rails (Turbo Transmission, pont moteur, arbre à cardan, groupes de refroidissements, réducteur) de VOITH TURBO.
Conseiller les clients sur les choix des solutions technologiques et promouvoir les avantages de ces derniers.
Négociation de contrats
Coordination technique avec la maison mère.
www.voith.fr
www.voith.com
Chef de projet
VOITH TURBO SCHARFENBERG GMBH & CO.KG, SUCCURSALE COUPLOMATIC
VOITH TURBO SCHARFENBERG GmbH & Co. Kg ; Saint-Ouen (93).
Chef de Projet et Responsable Bureau d’études
- Réalisation de systèmes d'accouplement (attelages automatiques) dans le domaine du ferroviaire.
- Négociation de contrats et suivi de projets (>3M €).
- Projets et missions internationaux (Singapour, Shanghai, Bangkok, Chili, France...).
- Principaux clients : Alstom, Bombardier, RATP, SNCF.
Détaché 2 ans dans notre maison mère en Allemagne (Salzgitter) dans le cadre d’un transfert de technologie.
Gestion d’affaires, suivi de projets négociation commerciale et technique, études des cahiers des charges.....
www.couplomatic.com
Divers
EXPERIENCES DIVERSES
• 09-2000 : VALEO. Activité Correcteurs, Hirson (02). Stage de 4ème année (6 mois).
Ingénieur Méthodes et Industrialisation.
- Mise en œuvre d’une nouvelle ligne d’assemblage automatisée..
- Montée en cadence et amélioration de sa productivité.
• 1998 : VALFOND Mécanique, Clermont-Ferrand (63). Stage de fin d’études (2.5 mois)
Technicien supérieur.
- Aménagement de postes de travail en atelier d’usinage.
• 1997 : VALET Mécanique de Précision, Montereau (77). CDD d’un mois
Manœuvre
• 1996 : FASOPLAST, Société des Plastiques du Burkina-Faso. Stage (1 mois)
Ouvrier de maintenance
- Maintenance de métiers à tisser le polypropylène.
Formations complémentaires
DESS CAAE - MBA
Université Paris 1 Pantheon Sorbonne
2003 à 2005
Gestion des Systèmes de Production
Université De Technologies
1998 à 2001
Génie Mécanique et Productique
Université Reims Champagne Ardenne
1996 à 1998